31 Aralık 2012

Rahat Bırakın Beni \ Gençlik Terapi Hikâyeleri-1(Sosyal Fobi) - Adem Güneş



Kitabın başındaki yazı oldukça dikkatimi çekti doğrusu:

"Bu kitap bilinçaltı terapi yöntemiyle hazırlanmıştır.
Okuyucu, kitabın ilerleyen satırlarında bilinçaltı terapinin tesiri ile kitabın amacına uygun olarak yönlendirilecektir."
Kitabı okuduktan sonra, diğer serilerini de almaya karar verdim.



Sosyal fobi sahibi çocuklar utangaç gibi görünse de utangaçlık çok ayrı bir şeydir. Utangaçlık, bir çocuğun karakteri olarak doğuştan itibaren olabildiği halde, sosyal fobi sonradan oluşur. Sosyal fobisi bulunan bir çocuk, yanlış yapacağım korkusu taşır. Yanlış yapması halinde herkesin kendisi ile alay edeceğini düşünür. Kendisinin 'aptal' yerine konulacağı endişesi taşır. Tüm bu endişelerin başlangıç yeri genellikle o çocuğun yaşadığı ailedir! (s:52-53)

- Gözlerini kapa ve düşün. Seni eleştiren, seni mahcup eden, seni duygusal baskı altında tutan...Düşün lütfen Emre, düşün. (s:65)

Dedikodu yapılan bir evde bulunan çocuklar sosyal fobiye daha kolay yakalanıyorlar. (s:74)

...Belki sizin hoşunuza gidiyor birileri hakkında konuşmak, dedikodu yapmak. Ama böylesi bir evde yaşıyor olmak beni eziyor. Korkuyorum. Bütün insanların başkaları hakkında devamlı dedikodu yaptığını düşünüyorum. Bu ise beni çok derinden etkiliyor. Ne zaman birisi ile konuşacak olsam, hemen aklıma siz geliyorsunuz, sizin en yakın arkadaşınızın arkasından konuşmalarınız geliyor. Diyorum ki kendi kendime "Şimdi ben yanlış yapsam, benim hakkımda da kim bilir neler konuşulacak!" Cesaretim kırılıyor böylesi düşiünce aklıma geldiğinde."
(s:84-85)

...bu günden sonra karşılaşacağımız her insanın çok zayıf ve güçsüz olduğunu düşünerek iletişim kuracağız. Hatırlar mısın, daha önceki görüşmelerimizin birinde insanın aslında ne kadar zayıf ve güçsüz olduğundan bahsetmiştik. Ölüm karşısında çaresizdi. Açlık hisseder, uykusuz duramazdı. Birisi ile iletişim içinde olurken, onun senden güçlü olduğunu değil, Allah'a karşı ne kadar da güçsüz olduğunu düşün.(s:91)

(Nesil Yayınları, 2011, 96 sayfa)

30

KİTABIN ARKA KAPAĞINDAN

Utangaçlık, sıkılganlık, çekingenlik her gencin az yada çok karşılaştığı sorunlardan biridir. Kiminde az kiminde çok...

Bu kitap, çevresi ile kolay iletişim kuramayan, rahatsız olan, çekinen ve sıkılan gençlere yönelik özel olarak hazırlandı.
Kitap bir yandan sosyal fobisi olan Emre’nin başından geçen olayları anlatırken, diğer yandan da utangaç ve çekingen yapılı gençlere bilinçlice yaşama ve sorunlarını tanıma fırsatı vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder