01 Mart 2015

Menekşeli Mektup / Mustafa Kutlu



HACCA GİDEBİLMEK

Mekke'ye yakın Mikad mahallinde ihramı giyindik, mescitte namazı kıldık. Temettu haccına niyet etmiştik. İhramlı halimiz bir tuhaf. İnsan gerçekten dünya yükünü sırtından atıyor. Birbirimize sarıldık, biraz ağlaştık.Cenab-ı Hak inşallah haccı bize nasip eder, haccımızı kabul eder diye dua ettik. Bundan ötesinde "Lebbeyk" nidası ağzımızdan düşmedi.


Telbiye-tekbir.
Telbiye-tekbir.

Diye diye Mekke'ye vardık. Arabayı götürüp garaja çektik. Binlerce araba var, sokaklar, meydanlar her yer insanla dolu. Sen say mahşer.
Hacca karar verdiğimde başka bir hale girmiştim. Bu hal eşle-dostla helalleştikten sonra daha başka oldu. Yahu nasıl anlatsam, ihramı giyinip namazı kıldın yine bir başkalık. Yani halden hale geçiyorsun. Bir başka aleme adım atmışsın. Telbiye-tekbir derken bir coşkunluk, bir taşkınlık hali. Etrafını göremiyor, karşındakini seçemiyorsun, bir heyecan, bir telaş. (s:98)
Harem-i Şerif'e girip Beytullah'ı görünce sanki barajın kapakları açıldı; o büyüyüp büyüyüp içimize sığmayan şey gözyaşları hâlinde akmaya başladı. Ben bir şoför adamım, dilim bu kadar dönüyor, hâlimi nasıl anlatacağımı bilemiyorum.(s:99)


...Hiç günahım yok diyenin kimbilir ne çok günahı var. Bir kez gönül yıktın ise o kıldığın namaz değil. Ben kaç gönül yıktım acaba, üzerimde ne kadar kul hakkı var? Eşime, çocuklarıma, hısıma-akrabaya, komşuya, arkadaşlara nasıl davrandım. Tek tek gözden geçiriyorum. Kendisiyle yüzleşmek budur herhalde. Hesaba çekilmeden hesaba çekmek.

İşte böyle oluyor. Bir başka aleme geçmek dediğim bu. O sıra ne insanları, ne Kabe'nin etrafını çeviren sütunları, kemerleri, binaları hiçbir şeyi görmüyorsun.Etrafındaki insan selinden yükselen sesleri duymuyorsun. Bir sen varsın bir de hesap verdiğin Cenab-ı Hak. Rabbinle berabersin. Günahlara tövbe bahsi bitiyor, bu defa bitmeyen, tükenmeyen, insanı gözyaşı gölünde yüzdüren dua faslı başlıyor. Ya Rabbi beni, eşimi, evladımı, anamı, babamı, akrabamı, komşularımı, arkadaşlarımı, tüm ümmet-i Muhammedi affet... (s:102)

(Dergah Yayınları, 2013,160 sayfa)


55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder