25 Şubat 2015

Kur'an ile Var Olmak / Cemâlnur Sargut



...Allah demeyen insan ölüdür. Dolu dolu Allah derken, yaratıcısını, hakîkati, varlığı, O'ndan başka bir varlık olmadığını idrak eden kişi diridir. Güneş orada tecellî eder. Dolayısıyla Kur'ân dirilik getirir. Senin dirilmeni sağlar. Senin hikmetle, Allah'la irtibat kurmanı sağlar. Onun için Kur'ân çok önemli. Ama yaşayan Kur'ân'ı görmezsen Kur'ân'ı anlayamazsın. Onun için Peygamber de çok önemli. Kur'ân ve Peygamber; ikisi bir arada önemli. (s:93)


Demin sizinle görüşürken bir kızımız biraz problemleri olduğundan bahsetti. Ben ona dedim ki, düşünelim ve şunu söyleyelim; Allah'ım ben ne yaptım da hak ettim bu dünyaya gelmeyi? Ne yaptım da ben bu kadar büyük bir lütfa uğradım? Sen beni insan yerine koydun, hiç lâyık değilken bana tenezzül ettin, isminle tecelli ettin. Beni senin etrafında dönecek kadar aşka yönlendirdin. Elim var, ayağım var, konuşabiliyorum, yediğimi hazmedebiliyorum. Bana ne eksik verdin ki bugüne kadar? Bunların hepsini unutuyoruz. Sanki kendimizi dünyanın en şanssız insanı görmeye bir meylimiz var. İnsanın bütün ruhsal hastalıklarının başlangıcında kendine acımak gelir. Halbuki acınacak hiçbir tarafımız yok. Sakat bile olsak yok. (s:115)


Hz. Mevlânâ'nın çok güzel bir yorumu var, kendisine: 'Bir adamcağız var, Kur'ân'ı o kadar iyi biliyor ki siz bir kelime söyleyin, o kaçıncı sayfalarda var söylesin', demişler.
Hz. Mevlânâ: 'Cevizleri saymayı çok iyi öğrenmiş, inşallah bir gün kırar da içinin lezzetine de bakar' demiş. İşte ayeti hâl etmek, Kur'ân'ın içinin lezzetidir. Ben Kur'ân'ı okumak eksik bir zevktir demiyorum. Hayır. Kur'ân'ın enerjisi şarttır ve vücut için çok faydalıdır. Ben acizane bir tavsiyede bulunmak isterim, edepsizliğimi hoş görsünler. Mesela bizim evde, ben varken veya yokken, Kur'ân kaseti devamlı çalınır. Kur'ân'ın enerjisi duvarlara kadar tesir eder. Onun için onun okunması, tekrarlanması, hatim indirilmesi maddeyi Allah'ın enerjisi ile kuvvetlendirir. Ama mânâsını öğrenmedikten sonra, mânâsını yaşamadıktan sonra, papağan olur çıkarız Allah korusun. (120-121)

Kur'an çok önemli ama her şeye rağmen ayeti hâl etmek de çok önemli. Hocamın söylediği şu sözden çok etkilenirdim; 'Siz Kur'ân-ı Kerîm'i abdest alıp, üç kere öpüp başınıza koyup öyle açıyorsunuz. Ama ayetler hâdise halinde karşınıza geldiğinde çiğneyerek geçiyorsunuz. Bu yakışır mı size?' derdi.(s:122)

(Nefes Yayınları, 192 sayfa, 2014)

kardanadam


KİTABIN ARKA KAPAĞINDAN:

"Kur'an, Peygamber'in mânâsı ve Allah'ın ahlâkını yansıtması hasebiyle ebedi ve ezeli dirilerdendir.

Ölü olan nefs sahibi kişi, Kur'an'ın sesinden bile etkilenirken, hele mânâsını idrak etmeye başlarsa nasıl dirilmez.

İşte Kur'an'la yaşamaya başlamak, Kur'an'la var olup yaşayan Kur'an olabilmek insanı nasıl etkiler ya da yaşayan Kur'an'larla irtibat nasıl bizi var eder, bu kitapta bunun ip uçlarına ilmen ve zevken yaklaşıyoruz.

Bu hâl insana nasıl bir ibâdet zevki aşılar bunu hissediyor ve ibâdetlerimizi aşka yolculuk hâline getirmeye gayret ediyoruz.

Amin."

Cemâlnur Sargut

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder