23 Ocak 2012

Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri - Adil Maviş







Psikologlar, yaptıkları araştırmada bir davranışın alışkanlığa dönüşebilmesi için o davranışa 21 gün boyunca devam edilmesi gerektiği teorisini savunuyorlar. İlk başta kişiye zor gelen davranışlar daha sonra zorlanmadan yapılabilecek otomatik davranışlara dönüşür. Yeni bir davranışı alışkanlık haline getirinceye kadar 21 gün bilinçli bir çaba göstermeniz gerekir. (s: 24)


Öğreneceğiniz bilgiler kitabın etiketi için ödediğiniz paradan çok daha fazla eder, yeter ki bu bilgiyi kendi hayatınızda nasıl kullanabileceğinizi belirleyerek ‘modelleyin’. (s;27)

Bir dakikadaki okuma hızınızı(bir dakikada kaç kelime okuduğunuzu), okuma ölçümü yapmak üzere planladığınız metinde geçen kelime sayısı / Süre(okuduğunuz saniye olarak) × 60 formülüyle hesaplayın. (s: 82)



CERN Laboratuvarı yekilileri, gözlerimizin inanılmaz gelişmişliğine eşdeğer bir makine yapabilmek için 68 milyon dolar harcanması gerektiğini; bu mekanik gözün ise küçük bir ev büyüklüğünde olabileceğini belirtiyorlar. (s: 94)

(Rabbim Sana ne kadar şükretsek az…)


Olumsuz Koşullardan Kendinize Bir Çıkar Sağlayın.


Mesela; iş için Erzurum’a gittiniz ve dönüşte son uçak seferi hava muhalefeti nedeniyle ertelendi. Bu durumda ya canınızı sıkarak stresinizi azdıracaksınız, ya da çantanızdan bir kitap çıkarıp ‘İşte bu kitabı bitirmek için bir fırsat!’ diyerek dikkatinizi okumaya yoğunlaştıracaksınız. (s: 118)


Zihinsel enformasyon otoyolunda hız limiti asgari 500 iken siz dakikada 150 kelime okumaya devam edrseniz zihniniz kendine gereksiz meşguliyetler bulacaktır (hayal kurma, kalemle oynama, müzik dinleme veya dışarıdan gelen muhtelif uyarıcılarla meşgul olma). (s: 138)


Kelimeler için değil, fikirler ve düşünceler için okuyun. (s: 138)

Hiçbir tekniğe ihtiyaç duymadan kişisel çabalarınızla okuma hızınızı %30 artırabilirsiniz. Kitapta göreceğiniz teknikler ve uygulamalarla okuma hızınızdaki artış en az %100 olur. İlk önceleri anlamada bir kayıp olabilir, hızdan taviz verilmeden uygulanan tekniklerle düşen anlama yüzdesi kısa bir süre içinde tekrar artmaya başlar. Hatta yavaş okumalara kıyasla daha iyi anlayabilirsiniz. Okuma tekniklerini geliştirirken öncelikle anlamaya değil hızı artırmaya odaklanmalısınız. Bu aşamada anlamanın düşmesi sizi tedirgin etmemeli. İkinci kez okuma pahasına okuma hızınızı düşürmemelisiniz. (s: 149)


Ülkemizde nüfusa oranla 65.000 kişiye 1 kütüphane düşmektedir. Bunun yanında 95 kişiye bir kahvehane düştüğünü hemen hatırlatalım. (s: 240)




( Hayat Yayınları, 1999, 272 sayfa)


97

KİTABIN ARKA KAPAĞINDAN:

"Her işi daha hızlı ve daha kolay yapmanın bir yöntemi mutlaka vardır."


Bu kitap hızlı, kolay ve kalıcı bir şekilde öğrenmek için yapılması gerekenleri sistematik olarak açıklamaktadır. Öğrenmenin en yaygın yolunun okumak olduğundan hareketle kitapta hızlı ve etkin okuma tekniklerine ağırlıklı olarak yer verilmiştir. Ayrıca okunan metni anlama kapasitesini artırmaya yönelik teknikler, uygulamalarıyla birlikte aktarılmaktadır.


Bu kitapta hızlı okuma stratejileriyle birlikte kalıcı öğrenme tekniklerini de bulacaksınız. Konsantre olarak okumaktan iç disiplin geliştirmeye; okuma stresiyle başa çıkmaktan kişisel zaman planlamaya kadar bilmek istediğiniz her konuya yer verilmiştir.


Kendi okuma tekniğini geliştirmek, bilgiye ulaşma yollarını keşfetmek, öğrenmeyi öğrenmek, okul hayatında ve hayat okulunda başarılı sonuçlar almak isteyen herkes bu kitabı okumalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder