15 Şubat 2011

Erkek / Kadın Gözüyle Aşkın Bir Yüzü - Cengiz Hortoğlu & İkbal Gürpınar





Erkek Gözüyle Aşkın Bir Yüzü

Onu kırmamak için daha fazla konuşmadım. İletişimin evliliğin temeli olduğunu bugün daha iyi öğrendim. Anlaşılmaya çalışmak yerine anlamaya çalışmalıydım. Dinletmeye çalışmak yerine dinlemeliydim. (s. 44)


Yaptığımız yapılanı eleştirmek değildi. Kişiliğe saldırıydı. “Sen hep böylesin değişmeyeceksin. Hep geç kalırsın.” gibi sözlerle hep saldırı veya savunma halindeydik. Ne yazık ki mutsuzluğa odaklanmıştık. İkimiz de yargılıyorduk. Kendi doğrularımızı kabul ettirmek peşindeydik. Ne acıdır ki bizi bir zamanlar birbirimize çeken farklılıklarımızdı. Oysa evliliğimizin ileri yıllarında, ben onu kendime o beni kendisine benzetmeye çalışıyorduk. İşte evliliklerde yapılan en büyük yanlış buydu. Yani “Ben olsam böyle yapmazdım.” diyerek farklılıkları yok etme çabası… (s: 53)

(Cengiz Hortoğlu, 140 sayfa)

Kadın Gözüyle Aşkın Bir Yüzü

Okudukça anladım ki; ben Murat’tan bir şeyler beklerken, o da benden beklemişti. Her harekete gereksiz anlamlar yüklerken biz, yok yere yıllarımızı heba ettiğimizi fark edemedik ne yazık ki… Bana göre o suçluydu, ona göre ben. Hep kendi pencerelerimizden baktığımızdan yaşanmış bunca sıkıntı. (s: 12)

Yaradan başta olmak üzere herkesin rızasını almak işlerimizi nasıl da rast getirdi. Öyle ya da böyle, iyi ya da kötü olsunlar, anne babamız bizden razı değilken neler yaşadık biliyorsun. Şimdi ise evimizde her şey bereketlendi. Sevgimiz de, huzurumuz da, paramız da. (s:123)

(İkbal Gürpınar, 124 sayfa)

( Popüler Kitaplar-Hayat Yayın Grubu, 2010)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder