23 Şubat 2007

Hafıza Teknikleri İle Beyin Gücünü Geliştirme - Oğuz Saygın, Abdullah Maraşlı, Muhammed Maraşlı



Genelde, çok iyi ve çok kötü hafıza yoktur. Eğitilmiş ya da eğitilmemiş hafıza vardır.(s: 15)

Klasik eğitim sisteminde daha çok sol lob ağırlıklı akademik bilgilere prim verilmekte, sağ lobun faaliyetleri ise maalesef ihmal edilmektedir.(s: 33)

Çocuklar, beynin iki yarısını beraber kullandıkları halde, onlara hayal gücü ve hafıza gibi sağ beyin fonksiyonlarıyla ilgili eğitimden çok, mantık ve ezbere dayanan eğitim verilmesi sonucunda bu yetenekleri büyük ölçüde yok olmaktadır. (s:33)

Bilgileri hafızada tutmak için kullanılan birçok yöntemde şu iki temel ilke vardır:
Hayal gücü
Çağrışım
Öğrenilmek istenen bilgiler, çeşitli çağrışım bağlantılarıyla görsel, işitsel ve hissel-dokunsal olarak hayalde tablolar haline getirilip hafızaya kaydedilmelidir. Bu durumda sağ yarının da devreye girmesiyle beyniniz olağanüstü bir şekilde çalışacak ve istediğiniz bilgiler o ilginç, renkli, hareketli tablo ile belleğinize kolayca yerleşecektir. (s: 49)

İngilizce’de ve bütün yabancı dillerde problem olan “kelime unutma”yı hafıza tekniklerini kullanarak en aza indirebiliriz. Birkaçını örnek olarak anlatayım:

Expense(ekspens): Masraf. Eve bir ek pense daha alıp gereksiz masraf yaptığımı düşünüyorum.

Prize(pırayz): Ödül. Şampiyona ödül olarak priz verdiklerini düşünüyorum. (s: 115)

(Hayat Yayınları, 2006, 142 sayfa)



22


2 yorum:

  1. kimse bu kitabı okumdımı yani

    YanıtlaSil
  2. sağdan soldan derlenmiş bilgilerle kitap yazdığını sanıp yazarım diye geçinen bir şahıs oğuz saygın.

    YanıtlaSil