07 Aralık 2016

9 Saniye Ayakta Zor Durabilmekten Günde 9 Km Yürüyebilmeye / Kristina Downing























Kronik Yorgunluk Sendromu(CFS) sinir sistemi, bağışıklık sistemi, diğer sistemler ve organları etkileyerek kronik yorgunluğa ve/veya başka pek çok güçten düşüren belirtilere neden olur. Ben bir şey daha eklemek istiyorum, o da: Aşırı fiziksel ve psikolojik gerilimler ya da zorlanmalar nedeniyle beden aslında kısa devre yapar ve kendini iyileştiremez. Kişiyi sürekli hasta bırakır ya da yarı hasta bırakır.(s:35-36)

CFS'den kurtulmak için ilk aşamada; biyolojik belirtileri tedavi etmeli, stresle başa çıkma yöntemlerini efektif olarak öğrenmeli ve belirtilere neden olan tüm psikolojik faktörlerin üstesinden gelmelisiniz. Vücut etkili ve uygun şekilde iyileştikten hemen ama hemen sonra, kasları yenilemeli, egzersizi geliştirmeli ve uygun bir egzersiz rejimi yoluyla dayanıklılığınızı artırmalısınız. (s:37)

Vücudunuz hareketle birlikte motive olduğunda, grip benzeri belirtiler, şişmiş salgı bezleri, yorgunluk, ağrı ve duygusal sıkıntılar gibi, belirtilerin azalacağını bilin. (s:123)

Zayıf dolaşım CFS'nin işaretidir ve sonuç olarak bu rahatsızlığın birçok temel belirtisi gelişir. İyi dolaşımı desteklemek bizi iki önemli amaca ulaştırır: Durgun kan akışı nedeniyle oluşan hücresel atık ürünleri ve toksinleri temizleyip, vücudun hücreleri beslemesi için yeterince enerji vererek iyi beslenmesini sağlamak.
 (s:158)

Hatalı Bakış: İşe yaramazım.
Gerçekçi Bakış: Ciddi hastalığa sahip olmak beni değersiz yapmaz. Bunun olmasını ben istemedim. Suçlanacak kişi ben değilim. (s:180)

Marguerite: CFS ile gelen birçok zorluk oldu fakat şimdiye kadar en zoru ailemle olan ilişkimdi.Konu benim numara yaptığımı düşünmeleri değildi. Gerçekten. Ancak bir şekilde ne kadar denesem de onları iyi olmadığım konusunda ikna edemedim. Hep konuyu değiştirdiler, gözleri bulandı ya da sızlanmayı kesmemi istediler. Sadece daha fazla üzüldüm. Sempati havuzlarının kuruduğunu sonunda kabul ettim. Onlarla tamamen farklı bir iletişim kurmam gerektiğini anlamak zorundaydım.
Onlara daha fazla minnettarlığımı göstermeye başladım ve hayatları hakkında daha fazla soru sordum. Ailemin yerine yerel ME grubumdan destek almaya başladım. Bu benim için büyük bir rahatlama kaynağıydı. (s:249)

(Yakamoz Kitap, 2014, 280 sayfa)


KİTABIN ARKA KAPAĞINDAN:

Her gün yorgunluk içinde geçiyor ve ne kadar dinlenirseniz dinlenin bir türlü kendinize gelemiyor musunuz? 

Kas ağrıları, uyku bozuklukları, zihinsel performansın bozulması, alerjiler ve boğaz yanması bu tabloya eşlik eden belirtilerin başında mı geliyor?
Bu koşullar altında günümüz yaşamının yüksek beklentilerine yetişebilmek için olağanüstü çaba harcamanıza rağmen, içinde bulunduğunuz durumdan tatmin olamadığınız için bir de depresyon ve anksiyete ile uğraşmak zorunda mı kalıyorsunuz? 

O zaman bu rehber kitap tam size göre!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder