30 Kasım 2015

Gıda İntolerans Testi Pinnertest Sonucum




Gıda intolerans testi olan Pinner testini yaptırdım. 

Okuduğum "Tahıl Beyin" kitabının etkisinde kalarak bir arayış neticesinde, Canan Karatay Hoca'nın da "pahalı bir test, ama hayati öneme sahip" dediği gıda intolerans testini yaptırmaya karar verdim. Parmak ucundan alınan kanım İtalya'ya gönderildi. Sonucum 17 gün sonra çıktı. Sonuçlar beklediğim gibi geldi. Glutene, buğdaya, arpaya, çavdara, yulafa  karşı vücudum +3 pozitif İmmunglobulin G tipi antikor üretmiş. Ayrıca kimyona +2, sarımsağa +1 derece intoleransım var. Kırmızı sütunda yer alan bu besinleri vücudum sindiremiyor ve vücut savunma sistemlerim harekete geçiyor. Bu yüzden bunları kesinlikle diyetimden çıkarmam gerekiyor. 
Erik ve kuzu etide sarı renkli sütunda yer alıyor. Bu da şu demek: Bu besinlere karşı sınırda bir reaksiyonum var ve bunların tüketimini kısıtlamaktan fayda görebilirim. Yeşil sütunda yer alan diğer besinleri rahatlıkla tüketebilirim. Listenin sonunda diyetisyen tarafından düzenlenmiş çıkardığım besinlerin yerine diyete ne koyabileceğime dair açıklamalar yer alıyor. Bu diyete zor da olsa uymaya karar verdim. Bir ümit otoimmun hastalığım belki beni terk eder. Şifa Allah'tan. Glutensiz beslenmek tam bir nefs terbiyesi olacak benim için. Allah herkese şifa nasip etsin, yardımcımız olsun.

2 yorum:

  1. Canan Karatay Hoca da testi destekliyor demişsiniz. Bilgi kesin mi ? yoksa bir duyum mu ? Çünkü bugün bende yaptırıyorum testi Canan hocamında OK demesi benim için çok önemli.

    YanıtlaSil
  2. Gıda alerjisi, tespiti ve çözüm yoları konusunda daha geniş bilgiyi "Karatay Diyeti'yle Yaşam Boyu Sağlık" kitabında bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil