06 Aralık 2013

İyi Günde Kötü Günde Evlilik/Hekimoğlu İsmail




İnsan için en önemli şey insanlığa faydalı olmaktır. Kitap yazmaktaki gaye de budur. Elbetteki kitaplar her şeyi açıklığa kavuşturamaz, fakat faydalı olduğu da inkar edilemez. Hayatın tadını insanca çıkaranların en iyi arkadaşı kitaptır. Ömrünü kitaplar arasında geçirmiş, okumuş, dinlemiş, düşünmüş insanlar elbette ki bilgilerini kendileriyle beraber mezara götürmemelidir. (s:13)



Eşyaya itibar, camilerde de kendini gösteriyor.İlim adamına, fakirlere yeteri kadar para vermeyenler, camilere milyonları yatırıyor. Kubbeli, süslü, çinili camiler. Camiler süslü, cemaat süssüz! Kur'an bilmiyor, hadislere bakmıyor, tefsir okumuyor, namaz surelerinin manasından haberi yok cemaatin... (s: 67)



Allah her şeyin zahirini, batınını bilir. Dua kabul olsun diye yapılmaz; imanın alameti, kulluğun gereğidir. Bir insan Allah'tan erkek evlat istese, Allah da ona Meryem gibi bir kız verse, "Duam kabul olmadı." diyemez. Duası en iyi şekilde kabul olmuştur. (s:95)



...Tebessüm etmesini bilen, eşini tenkit etmeyen, eşinin akrabalarına iyi muamele eden, dargın durmayan ve yüksek sesle konuşmayan hanımdan veya erkekten, eşi neden soğusun? (s:112)



1970'li yıllarda dedim ki, televizyonlu odadan televizyonsuz odaya geçmek hicrettir. Şimdilerde de diyorum ki, zararlı programı kapatıp zararsız programı açmak kahramanlıktır. (s:122)



Bir hatıra...
Hiç unutmuyorum. Bir evde misafirdim, yemekteydim. Küçük bir şeyden dolayı evin beyi karısını azarladı. Sanki yüreğime çivi çakıldı. O ikramdan bir şey anlamadım. ""Bir şeyler anlat!" dediler. Anlatamadım, yıkıldım. (s:133)




(Timaş Yayınları, 2010, 224 sayfa)





KİTABIN ARKA KAPAĞINDAN:

Aile hakkında kitap yazmak gerçekten zor. Bu kitapta okurlarım için yaşadıklarımı, bilgilerimi toplayabildiğim kadar yazdım. Evlilikte asıl hedef neslin devamı, hayırlı evlat yetiştirmek, haramlardan korunmak ve yalnızlığın ıstırabından kurtulmaktır. Bu kitabı okurken peygamberlerin, evliyanın, asfiyanın ve İslam büyüklerinin hayatlarından parçalar bulacaksınız.

Kitaptan Başlıklar
Evliliğin Gayesi ve Hükmü
Eş Seçimi
Evlilikte Karar
Nişan-Düğün
Evlilikte Saadet
Problemler ve Çözüm Yolları
Çocuk Sahibi Olmak
Çocuk Eğitimi
Din Eğitimi
Dua

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder